۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان:

تنها ۱۵ درصد از پرونده‌ها در دادگستری اصفهان وکیل دارد

تنها ۱۵ درصد از پرونده‌ها در دادگستری اصفهان وکیل دارد

اصفهان- رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان گفت: با توجه‌به وضعیت معیشتی و نبود فرهنگ مراجعه به وکیل، طبق آمار دستگاه قضا تنها ۱۵ درصد از پرونده‌های مطروحه در دادگستری استان وکیل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس صلواتی ظهر چهارشنبه در آیین تحلیف پروانه وکالت پایه یک دادگستری مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان اظهار داشت: امروز که در این جایگاه قرار دارید پس از دو سال تلاش دوره کارآموزی را پشت سر گذاشته‌اید و آزمون اختیار را سپری کردید و اکنون که در لباس وکالت پایه یک قرار گرفته‌اید وظیفه ما و شما احقاق حق و عدالت در جامعه است.

وی ادامه داد: تلاش کنید دست‌ها، قلم‌ها و قدم‌هایتان یاری مظلومان باشد که اگر این روند طی شود نام وکیل بر ما صادق و زیبنده است و جز این باشد باری بر دوش دستگاه قضایی و مانعی برای اجرای عدالت هستیم.

صلواتی با اشاره به اهمیت سوگندی که وکلا یاد می‌کنند توضیح داد: سوگندنامه وکالتی که امروز به آن قسم می‌خورید سرشار از آموزه‌های اخلاقی است که یک وکیل قوه قضاییه در طول حیات حرفه‌ای خود باید به آن معتقد باشد.

وی اضافه کرد: وکیل حرفه‌ای در گام نخست باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند برای احقاق حق موکل خود گامی بردارد، تخطی از این سوگند دارای ضمانت اجرایی است که تا انفصال از شغل وکالت هم ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان با بیان اینکه یک وکیل چه داشته‌ای ارزشمندتر از اعتماد در میان جامعه می‌تواند داشته باشد عنوان کرد: تخطی از سوگندی که ادا می‌شود توسط وکلا بی‌اعتمادی مردم را در پی دارد.

صلواتی خطاب به وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه که آیین تحلیف آنها در حال برگزاری بود گفت: تلاش کنید روند پرونده‌ها را پیچیده نکنید و تا می‌توانید پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت کنید و در نظر داشته باشید وکلا و قضات دو بال فرشته عدالت هستند که اگر یکی خدشه‌دار شود دیگری نیز خدشه‌دار خواهد شد و فراموش نکنید مسند قضاوت احترام دارد؛ لذا در همه مراجع قضایی شئونات را رعایت کنید.

وی افزود: به‌روز باشید و تخصص لازم در امور مختلف را به دست بیاورید و پرونده‌ها را بامطالعه و تحقیق به سرانجام برسانید؛ زین‌پس شما سفیران مرکز وکلای قوه قضاییه هستید؛ لذا با رعایت تمام جوانب نماد افتخار مرکز وکلا باشید.

صلواتی در مورد روند افزایشی تعداد کارآموزان در مرکز وکلای قوه قضاییه توضیح داد: مرکز اصفهان دارای ۲۵۰۰ وکیل پایه یک دادگستری است و باتوجه به قانون تسهیل کسب وکار، تعداد کارآموزان مرکز و کانون وکلا روزبه‌روز در حال افزایش است و مرکزوکلای اصفهان یک هزار کارآموز دارد که به‌زودی قبولی های اسفند ۱۴۰۲ نیزبه این تعداد اضافه خواهند شد این در حالی است که مسئله اشتغال اینها مطرح است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان تصریح کرد: تعدادی از وکلا، پروانه‌های خود را تودیع کرده‌اند و باتوجه‌به وضعیت معیشتی و نبود فرهنگ مراجعه به وکیل، طبق آمار دادگستری تنها ۱۵ درصد از پرونده های دادگستری مطروحه دراستان وکیل دارد.

صلواتی بر لزوم اجباری شدن وکالت و بیمه وکالت تأکید کرد و افزود: این موضوع را در جلسه با ریاست محترم قوه قضائیه مطرح نمودم که مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند مشکل اشتغال وکلارا حل کند و امیدواریم با مساعدت قوه مقننه و قضائیه اجرایی شود

صلواتی خاطرنشان کرد: در این چند سال اخیر با همراهی هیئت‌مدیره توانسته‌ایم علاوه بر خرید ساختمان مرکز در چهارطبقه، در امور آموزشی، فرهنگی، معاضدتی و ورزشی پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان گفت: به همت کمیسیون کارآموزی و آموزش، برگزاری ۸۰ جلسه آموزشی با موضوعات مختلف با حضور اساتید مجرب اعم از وکلا، اساتید دانشگاه و قضات باعث ارتقا علمی روزافزون همکاران در استان اصفهان شده است و در ۲ سال اخیر هفت نوبت آزمون کتبی و شفاهی برگزار کردیم‌.

صلواتی با بیان اینکه درحوزه آموزش و پژوهش مرکز وکلای اصفهان عنوان برتر را ازآن خود کرده است، افزود: از سوی دیگر انعقاد تفاهم نامه های متعدد با ارگان‌ها در جهت رفاه حال همکاران و واگذاری امتیاز وام به همکاران، تسریع و دقت در انجام امور اداری همکاران و مراجعان به مرکز، روند مطلوبی را طی کرده است.

کد خبر 6236034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha